KataKata Pakat!

Selasa, 8 September 2009

Kisah sepanjang 3 minggu lalu.

Uwaaaaaaaa, dah lame tak tulis blog.
Krak2 (bunyi2 jari sebelum memulakan taipan) hehe.

Okeh, first nak cerita ada satu kejadian malang menimpa kosai pada satu hari Khamis yang bertarikh 20 / Ogos / 2009 bersamaan 2 hari sebelum masuk ke bulan Ramadhan.

20 Ogos

kosai ditimpa kemalangan jalan raya!!

Haih, malang tidak berbau. Sebuah teksi yang dipandu seorang pak cik Melayu merempuh motorsikal kosai. kosai tercampak jauh ke depan, dengan helmet di kepala juga tercampak dan malangnye jatuh kepala dulu. Naseb baek hanya luka biase, yang teruk lengan kanan dan kaki kiri.


Tangan kiri yang mengambil mase sminggu untuk pulih.


Kaki kiri yang ibu jari bengkak dan kukunye patah, haih.

Mak Abah terus datang dari Pahang, dan bawak kosai pergi klinik xtray.

30 Ogos
Bbelum sempat pun sembuh habes, 30 haribulan, malam merdeka kosai dah gerak dari Gombak ke Shah Alam naek motor. HUJAN punye pasal, tapi memang berbaloi, dapat jumpe Aizat, Azlan & The Typewriter, Bunkface, Camni-Cap-Ehh dan tonton Remaja versi Raya lebih awal.

Function malam tu start pukul 8 malam, di Studio Ntv7. Programme Remaja Raya. kosai sampai awal, sebelum berbuke. Tapi bile sampai, tengok macam takde orang so buke kat kedai mamak je. Last2 pukul 8 masuk dalam, HUJAN sume2 buke kat dalam. Haih. Rugi je.

Remaja tersebut akan ditayangkan pada 3 Oktober, menyaksikan Hujan dengan lagu Kau Harus Ada, Bunkface dengan lagu Revolusi, Azlan & The Typewriter dengan lagu Kelibat Si Penyair dan Aizat dengan lagu Dendang Perantau versi Aizat.

Lepas ambik autograf artis yang berkenaan, kosai pun balek.

3 September
Kemudian, kosai pergi show Campur Chart by Fly.FM yang diadakan di Laundry, Cineleisure, The Curve. Ade performance dari band Magik, Bittersweet dan 1 lagi kosai tak ingat.
Yang pasti kosai datang untuk tonton Bittersweet, tapi Bittersweet paling lambat perform, lagu maen sume lagu baru, dalam 8 lagu, pergh all english songs. Tapi sayang lagu2 yang kosai hafal tak kluar. Tak dapat nak ambek autograf malam tu. Sesak sangat dan diorang (Bittersweet) busy sangat. Event mula pukul 10, Bittersweet perform pukul 11. Thanks kepada Ojie StoneBay sebab bagitau kosai pasal function ni.

4 September
kosai dijemput oleh Dimas HUJAN untuk berbuke bersama di UiTM Shah Alam, universiti kakak kosai (Along).
Mase ni kluar rumah lewat, dalam 6.30 petang. Sampai2 kat pintu masuk UiTM dah azan, tapi seb bek la tak lame sangat.
kosai sampai2 je dewan Annexe kat mane function buke puase tu diadakan, ternampak band GreySkyMorning kat luar. Tapi tak sempat nak tegur sebab kosai maseh blum berbuke dan lapar. Haha.
So masuk dalam salam Noh & Dimas, terus ambik pinggan berisikan nasi minyak dan makan. Berbuka lambat pula. kosai makan di meja makan yang laen dari artis2, meja kosong di hujung. Tibe2 datang 3 orang dewasa duduk kat meja tu, salah sorang tanye kosai;
"Ada Band ke?"
"Tak lah, follow band HUJAN"
"Oh, peminat la ye"
"Aah, Raingers"
"Malam ni ade perform2 ke?"
"Saya pun tak tau la bang" (gune saya dan abang sebab tak kenal beliau)

Kemudian kosai dah habes makan terus duk dekat dengan Noh dan Alef. Sebab kenal mereka. Yang laen tak kenal sangat la. So kosai cerita la kat Alef pasal orang yang tanye kosai tadi, sambil tunjuk kat die mana orangnya.
Alef kata, tu band Flop Poppy.
Hahaha, kosai buleh tak kenal dan jawab saya abang. baek pakai aku je lagi market. Haha. Tak kenal sebab Andy tak datang.

Agak ramai yang datang malam tu, majlis berbuke tu sempena ulangtahun UFM menyambut majlis berbuke puase bersama anak2 yatim. Tapi artis yang hadir macam lagi ramai dari anak2 yatim aje.

Band yang datang termasuklah Grey Sky Morning, Noh & Dimas HUJAN, AwanBand, Flop Poppy, Bliz, Duta dan sebuah lagi band nasyid (tak ingat nama).

Flop Poppy dan HUJAN tak perform.
Sambil2 perform, artis2 melayan anak2 yatim yang kecik2 cumel2 belaka.

Habes majlis kosai sempat ambil autograf Gry Sky Morning yang diminta Along, sebab die tak dapat datang ade banyak homework katenye. kosai juge bergambar dengan Ejal Grey Sky Morning.


Ni pula gambar bersama Noh yang segak memakai baju melayu dan songkok.


Kemudian, 7 September, semalam, album kedua HUJAN telah pun berada di pasaran di sesetengah kedai cakera padat seperti Speedy.
kosai belum beli, harini baru beli melalui kak Jiggy (beliau yang menjaga merchandise HUJAN secara online)

Malam ni pula berbuka dengan HUJAN lagi sekali bersama anak yatim yang laen pula di Marriot berhampiran dengan Pavilion, Bukit Bintang Kuala Lumpur. Thanks kak Jiggy sebab ajak kosai.
Beli CD Hujan dan terus mandapatkan autograf atas CD tu. Hehe. So thats all for now. Nanti Update lagi InsyaAllah.